Hai. Firstly, selamat datang ke blog yang tak seberapa ni haha. Jangan lupa follow ea? :D

Sunday, September 11, 2011

Eid Walking




Bila dibaca balik title post nie, mcm pelik. Nak tergelak pon ada.

Tahun ini, 2011 aku diberi peluang untuk pergi 'Eid Walking' atau lebih mudah difahami dgn 'Jalan Raya'. Gmbr2 ni semua aku snap mse jln raya yg meriah. Actually, xde sorg pon yg berjln. Sume de kenderaan masing2. De jgk yg menumpang spt aku. Nasib baik Zahir dgn Shaiqal baik. Boley aku gilir tumpang motor diorg.

Mula2, aku dgn Zahir n Shaiqal g rumh Azziera. Smpai2 je, Hakim dgn Izatul da lepak2 kt sne. Dlm 10 minit isi perut, kitorg gerak g umh Wan pulak. Dan kt sini lah aku melantak sebyk mungkin. Yelah, mknan yg disediakan sedap. Feveret plak 2. Oh, lupa nk g tau. Wan kasi kiteorg mkn Kuey Tiaw.

Then, gerak g umh Leeza. Mcm bse, aku mkn lg. Tp kali ni kuantiti mknan yg aku ambik 2 da kurang la. Perut hampir full. Krg, x memasal naik berat aku.

Lpas slm dgn tuan rumah, kteorg gerak g umh Ckgu Syariff. Kt sni pon kteorg kjap je. Nk kne kosongkan perut. Jap lg nk g rye lg. Bdk pompuan g rumh Izatul. Yg laki2 plak g rumah ckgu yg tinggal berempat. Lupa la nme ckgu 2.

Otw ke sne, sket lg nk berlaku kemalangan jln rye yg melibat Zahir dgn Shaiqal n aku. Nasib baik aku sempat tolak motor Zahir. Klo x, mkn jln tar la jwbnye. Aiseyy! Punya la ramai org kt situ. Aku pun da x boley nk mkn lg. Takat minum air 2-3 gelas, sudahlah.

Rumah Ckgu Masri penuh akibat murid2 yg x reti makna lapar. Diorg mkn habis-habisan kuih ckgu. Aku? Minum tea o. Sedap seyy.

Minggu dpn da start tusyen. Aku pun da beli bola. Lps habis tusyen je, yg laki2 g men bola kt pdg. Kt bes. Da la bola official EPL 11/12. Fuh!

Suke? Meh Like sini :)

No comments:

Post a Comment

komen ?