Hai. Firstly, selamat datang ke blog yang tak seberapa ni haha. Jangan lupa follow ea? :D

Saturday, March 31, 2012

English Drama Competition

Hai.

Hari tu, 29/3/2012, team sekolah kami pergi English Drama Competition di SMK Lui Barat. Team kami memang dah prepare awal-awal memangdangkan hanya 4 sekolah yang ambik bahagian. ( SBPI Jempol, SMK Bahau, SMK Lui Barat dan our school ) So, peluang untuk menang tinggi. Bak kata Que, "advantage tu!"

Hari berkenaan kami berkumpul di kantin sekolah pukul 7.15 pagi. Sementara menunggu cikgu pengiring datang, Teacher Syeida make up Aisyah. Then, Puying punya turn. Cikgu sampai, letak barang dalam bonet dan terus memecut laju ke destinasi. Matlamat kami hanya satu, pergi ke peringkat negeri. Caranya, dapat nombor satu!





Aku, adik aku, Iwan dengan Shaiqal naik kereta Cikgu Cik Che. Tapi kami singgah rumah cikgu. Ambik make up dulu. Memandangkan kami berhenti sekejap, aku agak kami sampai last. Rupa-rupanya, Teacher Syeida yang last sampai. Dia beli pedang mainan untuk King bunuh Sorcerer. Pedang yang teacher beli tu siap dengan anak panah mainan sekali. Ala, yang jenis tembak boleh melekat tu la. Tau tak? So, sementara menunggu cikgu make up budak perempuan, budak lelaki ( kecuali aku dengan Nashriq ) main panah tu. Sasarannya? Tentulah kereta Myvi teacher. Hehe. Lepas pergi cabut nombor giliran, kami bergerak ke tempat pertandingan, Dewan Makan. Kami giliran yang keempat.

Lepas parking barang-barang dalam kantin diorang, kerja-kerja make up diteruskan. Aku pun tak terkecuali make up. Ala, letak bedak je. Tapi yang sedihnya, nampak jelas ketara belang kulit antara yang dah di-make up dengan leher aku. T,T

dengan aisyah. :D



 old king, Shaiqal!

Turn kitorang yang keempat so banyak masa untuk kitorang rehat-rehat, layan lagu kesukaan Que, Cooler Than Me kat YouTube dan sempat juga kami makan nasi lemak. Sambal dia punyalah sedap!




our director, Que



Tiba-tiba, teacher cakap yang kitorang kena perform masa Pegawai PPD sampai. Oklah, janji buat elok-elok.
 sementara tunggu turn kitorang


Then, Show time!

 scene Bella kenal Martha dan Jessica

 scene kelas. Iwan tidur. hehe

 scene sorcerer dengan King


Lepas tamat persembahan kitorang yang agak hot, kami duduk balik kat tempat tadi. Tunggu keputusan. Tempat keempat jatuh kepada.....SMK Lui Barat! Kami nervous sebab fight dengan SBPI. Tempat ketiga,...SBPI Jempol! Bila dah diumumkan SBPI tempat ketiga, kami dah kompom boleh menang. Aku, rileks je. Yang lain dah ready-ready nak bersorak. Tempat kedua jatuh kepada......................SMK Seri Jempol! Dah tentulah SMK Bahau menang. Kami yang dah ready-ready nak bersorak tu agak stress dengan keputusan.
teruja tunggu keputusan.



Que



puying. hehe


So, kami terus la balik. Sampai sekolah, kami terus makan. Oh, lupa pulak. Aku, adik aku dengan Iwan balik lambat sebab takde transport. So kena tunggu Cikgu Muhazir makan baru boleh balik.
hehe, diorang takde kerja. main belon la.



Petang tu, teacher bawak kami pergi jalan. Nanti aku sambung kat post lain kalau aku rajin. Daa~

p/s : trimas kat puying sebab gambar-gambar ni. lap you!
Suke? Meh Like sini :)

No comments:

Post a Comment

komen ?