Hai. Firstly, selamat datang ke blog yang tak seberapa ni haha. Jangan lupa follow ea? :D

Wednesday, June 27, 2012

Bencana Alam; Ribut

Hai. Sekarang aku dalam minggu peperiksaan. Agak sibuk la sebab baca buku je memanjang. Result mid year aku dah la turun, so memang aku mesti dapatkan A sebanyak yang boleh. Eh, aku ambik 8 subjek je. Tak lebih dari tu. Hehe

Petang tadi sekolah aku ada sukantara. Rumah sukan kaler biru dengan kaler kuning pergi acara lompat jauh dan lontar peluru. Kaler merah dengan kaler biru lari 100meter. Bila ada sukan ni, aku rasa hilang sikit tension ni. Lagipun, esok ada 3 lagi paper yang tinggal. Ahh, tak sabar. Haha, macam orang dah nak habis PMR. Tapi aku main lompat jauh je. Then, aku dengan Zahir........ fly~

Lepas semua orang dah balik, aku ingat nak main bola dengan adik aku. Baru 10 minit aku main, ada angin tiup. Best betul bila ada angin petang. Sejuk je. Tapi tiba-tiba angin tu jadi makin kuat. Bola yang sepak boleh datang balik kat aku. Bayangkanlah macam mana kuatnya angin tu. Lepas tu, angin jadi makin kuat. Aku tak pernah expect akan ada angin kuat macam tu. Adik aku 100% takut dan macam tak boleh nak bangun pergi lari. Aku cepat-cepat dapatkan adik aku, bawak dia masuk bengkel.


Sebelum aku sampai kat adik aku, aku ada perasan yang ada benda jatuh kat dataran perhimpunan. Memang banyak la. Masa aku bawak adik aku pergi ke bengkel, kaki aku terkena pasu bunga yang nak jatuh. Aku tak rasa apa-apa pun masa tu. Yang aku tau, bawak adik aku ke tempat selamat. Pasu bunga yang lain tak payah cakap la, jatuh jugak.

Bila aku dah bawak adik aku masuk bengkel, aku keluar balik ambik bola. Then, angin pun perlahan-lahan berhenti. Aku ambik bola dah tengok dataran perhimpunan. Wallaa! Bersepah! Tong sampah, campur pulak dengan daun kering. Semuanya bersepah dengan sempurna dan harmoni.

Aku nampak budak drama keluar dari bilik utiliti. Diorang tunjuk kat aku atap sekolah. Sekali aku tengok, macam sekolah terbiar je. Tiba-tiba, Is perasan cermin kat belakang kereta Teacher Syeida pecah akibat terkena atap yang melayang. Teacher pergi alih kereta, parking kat tempat cikgu parking kereta. Paling kelakar, 2 orang pergi jumpa pak cik jaga on duty, cakap tadi ada ribut. Pak cik tu cakap yang dia tak tau pun ada ribut. Haha. AKu rasa pak cik tu tidur kot.

Memang aku tak pernah tengok bencana alam macam ni depan mata aku. Pelik betul bila kat Negeri Sembilan terjadi ribut. Tapi tu semua kuasa tuhan. Aku rasa 5% dari bangunan sekolah rosak. Atap banyak dah hilang. Apa la reaksi cikgu esok. ~,~

p/s; Sis, aku tak marah kau. Chill okay? :D
Suke? Meh Like sini :)

No comments:

Post a Comment

komen ?