Hai. Firstly, selamat datang ke blog yang tak seberapa ni haha. Jangan lupa follow ea? :D

Friday, June 8, 2012

Singapore vs Malaysia [Friendly 8 June 2012]

Hai.

Maaflah, cuti ni aku tak pun update post. Aku sibuk, kelas kelas kelas. Orang cakap, susah dulu, senang kemudian. Tapi aku rasa aku ni dah terbalik, senang dulu, susah aku elakkan. Tapi aku baca buku jugak kay? Lagi 2 bulan nak trial PMR. ~.~

Besempena cuti dua minggu, FAM telah buat friendly dengan negara jiran. Baru tadi Malaysia habis friendly dengan Singapura. Kalau aku tengok memang terjerit-jerit la. Pernah sekali aku hilang suara sebab jerit-jerit sokong Malaysia. Well, aku antara Ultras Malaya tapi kat rumah je. Stadium Shah Alam dengan Stadium Bukit Jalil aku tak pernah pergi. STAR Paroi pernah la pergi.

Okay, aku nak cakap sikit pasal game tadi. Aku tengok player Malaysia dan Singapura masing-masing main dengan sungguh-sungguh. Memang game tadi menarik la untuk ditonton. Paling menarik, suara Ultras Malaya yang tak berapa ramai tu jelas kedengaran. Diorang pun non-stop 90 minit kasi sokongan kat Harimau Malaya. (Maaf, kumpulan penyokong Singapura aku tak tau nama)




Gol dari kapten Malaysia, Safiq Rahim

Yang aku pelik, kenapa ref tadi boleh kasi penalti kat Singapura sedangkan player Singapura sendiri yang pergi langgar Khairul Fahmi.aka Apek. Memang ramai la yang datang kat ref dan bantah keputusan ref. Sepatutnya ref merujuk kepada penolong ref 1 atau penjaga garisan sebab dia yang lebih nampak. Then, Apek dapat tahan penalti tu. Tiba-tiba, Singapura dapat free kick DALAM KOTAK PENALTI! ...THE FISH?! Okay, aku pun dah tak puas hati dengan keputusan ref. Dah penalti kan? Kenapa nak kasi free kick pulak.

Lagi satu, kepada siapa yang tengok bola, perasan tak bila Malaysia gol takde muzik tapi bila Singapura gol tiba-tiba ada muzik. Aku sebenarnya tak kisah ada muzik ke tidak tapi provoke tu. Lagi satu, bila Safee cedera, player Singapura terus main tanpa hiraukan Safee yang dah terbaring. Malaysia marah la kenapa tak buang bola keluar? (Malaysia main cara fair play)

Aku tulis ni bukan nak cari gaduh. Aku tau aku bukan pengulas pro tapi aku tulis ikut pendapat aku. But, dua-dua main dengan baik. Malaysia mungkin takde luck. Takpe, kekalahan mengajar kita untuk menang kemudian hari. Keep it up Harimau Malaya!
Suke? Meh Like sini :)

No comments:

Post a Comment

komen ?